Så sjukt mätt....

Har ätit kyckling, mitt recept.. kanske det finns men jag har då inte läst det någonstans, tog lite från sambal kotletterna

Grädde, creme freiche, vitlöks cantadou, salt och peppar.
Jag gör ihop det med elvispen och sen häller jag det över frysta  kyckling fileer sen in i ugnen i 1½ timma 175 grader.
Kokar bandspagetti till, såååå gott.

Satt på jobbet igår och pratade gammla minnen med Jennie, bla om att man hade ju en aning bättre kondis då man var ung och red... på den finaste lilla ponnyn Yasmine.
Det var jag och min lillasyster... jag red hon sprang bakom eller tvärt om JÄMT, hon stog uppstallad först i kallax där fanns mest skogsvägar och en liten grusplan, eller så longerade man på gården.

Berättade även om då hon var med i stugan att hon var så tam så hon gick lös på tomten (finns inga staket), fast en gång rymmde hon... hon hittade ett par får kompisar en bit bort  :) (minns du Marlene?)

Eller då pappas fru annordnade en "tävling" för mig och marlene det var hopptävling, dressyr (min favorit) och fälttävlan (man rider efter en skogsväg över hinder).

Minns även då vi skulle rida runt sjön i stugan.... tog väl typ hela dagen :)

Min kusin som inte ridit eller variit speciellt intresserad av hästar följde en gång då hon stog i kallax, vi longerade och hon HALKADE av men höll sig krampaktigt fast runt halsen på helle och skrek... jag tänker INTE släppa :)

Eller då vi på vintern tilkade bakom i pulka, just den gången var en klasskompis tillmig med, Marlene red och Yasen stack... hon sprang så fort hon bara kunde och jag och Anna satt bakom i pulkan och marlene skrek HOPPA AV... och vi kastade oss av och rullade på vägen... hmmm tur man var ung ;)

Yasmine var född samma år som mig så hon är förlänge sedan i häst hinnlen, fina fina hästen :(
Jag ska se om jag kan rota fram nått foto på henne. (Malene om du läser har du nått foto på henne?) man kan ju fota med din fina systemkamera å lägga in i datorn.

Nu ska jag se lite tv innan Henki och lilla C vaknar, dom ligger och vilar.

Kommentarer
Postat av: Marine

Tack för din kommentar i min blogg. Är du intresserad utav byxor har jag mer tyg kvar, så det går att beställa :-)

Det som blir över efter marknaderna kommer dessutom hamna till försäljning via min blogg.

2008-11-18 @ 08:05:43
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0